Kirándulás a Fertő-Hansági Nemzeti Parkba

Egy esős októberi reggelen osztályunk töretlen kedvvel elindult a Fertő-Hanság Nemzeti Park és környékének felfedezésére. Első állomásunk Sarródra, a Kócsagvárhoz vezetett. Nevét a helyi madárvilág képviselőjétől, a nagykócsagról kapta. Itt képekről megismerhettünk a táj jellegzetes állat és növényvilágát. Utazásunk következő állomása maga a Nemzeti Park volt, itt már élőben is megtekinthettük a Fertő-tó növény- és állatvilágát. Sétánk során láttunk kócsagot, szürkemarhát, bivalyt, mangalicát, lovat, kecskét, rackajuhot és a vadludak vonulását. Egy környezetszennyezés mintavételi vizsgálatának szomorú szemtanúi is voltunk. Itt éppen azt próbálták kideríteni, hogy az egyik zsilipnél mitől lett lila a tó vize. Kérdéseinkre a környezetvédelmi szakemberek sem tudtak választ adni.

Gyalogtúránk során a Napisten kegyeibe fogadott minket, ugyanis elállt az eső és kisütött a nap. Tudhatta, hogy hozzá tartottunk? Következő állomásunk a Fertő partján, az osztrák-magyar határon épült szentély a Mithras-barlang volt. Mint köztudott, ez a Napisten sziklakápolnája. Itt nagyon érdekes előadást hallottunk a Római birodalomban kialakult kultuszról, s megtudhattuk, hogy e szentély az UNESCO Világörökségének része.

Hazafelé még látogatást tettünk Makovnik István, és családjának Ásványmúzeumában. A régi parasztházban a 40 évi gyűjtőmunka legszebb darabjait mutatták be. A gyűjtemény érdekessége, hogy az ásványok mindegyike magyarországi lelőhelyekről származik. A kiállított anyagok lelőhelyek és színek szerint voltak csoportosítva. Láthattunk kalcitkristályokat, mészköveket, cseppköveket és különböző márványokat. A kalcitkristály kollekció kb. 2000 darabos. Ugyanennyi egyéb ásványt és 500 ősmaradványt őriznek. Lehetőség nyílt a nekünk legjobban tetszőkből vásárolni.

Ezen a napon nem csak vásárolt emlékekkel tértünk haza. Köszönjük tanárainknak.