Londonban jártunk tanulmányúton

2012. április 4-én 13 tanulónk Favorido Erika angol szakos tanárnőnk vezetésével néhány napig Brüsszel és London szépségeivel ismerkedett. A fővárosban családoknál szállásolták el őket,  ahol kiváló lehetőség volt az angol nyelv gyakorlására is.

Az egyik résztvevő úti beszámolóját olvashatjátok:

“Este indultunk el Szombathelyről Németország felé. Az egyik buszsofőr rövid tájékoztatást tartott a buszról, majd egy filmet néztünk meg. Éjfélre már mindenki az igazak álmát aludta. Éjszaka négy és fél óránkénti megállással haladtunk Brüsszel felé. Másnap Brüsszelben sok érdekességet láttunk és fotóztunk: a Királyi Palotát, az Atomiumot és persze a Manekken Pis-hez is ellátogattunk. Este értünk a tranzitszállásunkra.

csokibolt_Brüsszel

Következő nap már London volt az úti célunk. A Csalagúthoz érkezve fél órás út vette kezdetét. Angliába érve legnagyobb meglepetésünkre sütött a nap. Már aznap sétát tettünk a belvárosban: láttuk a Parlamentet, a Big Bent és a Temze partján ebédeltünk. Felültünk a London Eye-ra, ahonnan nagyon sok szép képet tudtunk készíteni és mindenkinek nagyon tetszett a kilátás is. Este megismerkedtünk a családokkal, akik nagyon kedvesek és közvetlenek voltak velünk.

big-benMásnap elmentünk arra a helyre, ahol a Harry Potter filmek több jelenetét forgatták: a 9 ¾ vágányhoz. Utána ellátogattunk a Madamme Tussauds Panoptikumba, ahol sok időt töltöttünk és lefényképezhettük magunkat kedvenceinkkel. A délutánt a Természettudományi Múzeumban töltöttük, ahol sok csodát láthattunk. Este hétre jöttek értünk a családok.

buckhingam

Harmadik londoni napunkon Oxfordba látogattunk, szintén egy Harry Potteres helyszínre, a Christ Church College-hoz látogattunk. Az oxfordi séta után megnéztük az Olimpiai Stadiont, de még csak épülő fázisban van. Délután Greenwich-be mentünk, ahol fényképezkedtünk a kezdő hosszúsági körnél, majd egy sétát tettünk a városban.

greenwich

A negyedik napon elmentünk a Tower of Londonba, ahol sok fegyvert, ékszert és koronát láttunk. Páran busszal, páran gyalog átmentek az Oxford Street-re, ahol mindenki szabadon sétálhatott és vásárolhatott késő estig. Mindenki sok ajándékot vett, majd az utolsó londoni nap estéjén buszra szálltunk és elindultunk haza. Az éjszakát a buszon töltöttük, négy és fél óránkénti megállásokkal siettünk haza. Az út végére sok új barátság is született, mindenkinek csodálatos élményben volt része.”